Melis TAÇER
15.01.2016
Facebook’un sürekli kullanılması belki de eğlenceli, sosyal ve yenilik üstüne yenilik katıyor olması. Siz de hayran sayfanızı oluşturarak kendinizi tanıtabilir, yaptığınız işleri gösterebilir, hayran kitlenizi arttırabilirsiniz.
Öncelikle alanınızın 100-300 kelime arası nasıl, ne zaman, kim tarafından kurulduğu hakkında bir giriş yapın. Yeteneklerinizden, becerilerinizden, varsa referanslarınızdan vb. özelliklerinizden bahsedin. Sayfanıza hitabeden kitleye kendinizi duyurun.
2) Zihinlerden silinmeyecek bir slogan bulun:
Sosyal medya sayfanızda kullanmanız gereken en önemli şeylerden biri de slogan. Sloganınız çok sade ve etkileyici olarak seçip hazırladığınız görsellerle birlikte ve en çok da kapak fotoğrafınızla birlikte paylaşırsanız, insanların aklında daha kalıcı olabilirsiniz. Bunun yanı sıra gün içinde uyun görsellerle birlikte kullanılmış bir biçimde kullanmanız da size fayda sağlayacaktır ve akılda kalıcı olacaktır.
En büyük markalardan bazılarını örnek vermek gerekirse;
Adidas: Impossible is nothing – Hiçbir şey imkansız değildir
Peugeot: Motion and emotion – Hareket ve Duygu
Nike: Just Do İt – Sadece yap
Apple: Think different. – Farklı düşün.
Arçelik: Arçelik demek yenilik demek
Nokia: Connecting People – İnsanları bağlar
3) Düzenli olarak ilgi çekecek içerikler paylaşın:
Gün içinde Facebook‘un en yoğun olduğu saatlerde paylaşımlar yapmaya özen gösterin, bu sayede sayfanıza ve içeriklerinize olan ilgi yoğunluğu artacaktır. Eğer bu durum aksıyorsa ya da paylaşım yapmayı unuttuğunuz oluyorsa bunu çözmeniz için bazı uygulamalar işinizi kolaylaştıracaktır. Bunlar arasından sosyal medyada işinize fazlasıyla yarayacak olan, en iyi verebileceğim örneklerden biri; Hootsuite (https://hootsuite.com/). Kullanımı oldukça basit bir uygulama. Uygulamaya giriş yaparak dilediğiniz tarihe ve saate yazınızı ve görselinizi yükleyip kurduktan sonra, uygulama otomatik olarak paylaşıyor. Paylaşımlarınızı sayfanızla uyumlu konular ve hakaret içermeyen aynı zamanda doğru içerikler seçerek yapmaya özen gösterin.
4) Görselleri ölçülerine uygun olarak kullanın:
Paylaşılan Görsel: 1200×1200
Profil Fotoğrafı: 180 x 180
Kapak Fotoğrafı: 851×315
Bağlantı Görseli: 1200×627
Sayfanızı, bu ölçülere uyarak yönetirseniz düzenli, titiz ve uzman bir görünüm elde edebilirsiniz
5) Blog yazıları yazın, farklı sitelerden ilgi çekecek yazılar paylaşın:
Websitenizde yayınladığınız blog yazılarını Facebook sayfanızda yayınlamak, siteye olan yoğunluğu arttıracak sizin daha çok tanınmanızı sağlayacaktır. Fakat sürekli kendi içeriklerinizi paylaşmanız sayfanızı gezen, takipçilerinizi sıkar. Bu nedenle genellikle sizin alanınızı kapsayan, ara ara da farklı paylaşımlar yapmak faydanıza olacaktır.
Bir Cevap Yazın